Робота з батьками

План проведення останніх батьківських зборів у 4 класі
Підготовча робота до зборів:
За тиждень до зборів необхідно провести анкетування учнів і батьків.
Проаналізовані результати анкетування використовуються класним керівником при підготовці підсумкових зборів, що проводяться за участю адміністрації та  вчителів 5 класу.
(анкетування)

Анкета для учнів
1. Чи сподобалось тобі вчитись у твоєму класі?________________________________________________________________
2. Які предмети тобі подобались більше всього і чому?________________________________________________________________
________________________________________________________________
3. Чи хочеться тобі вчитись далі?_________________________________________________________________
4. Що запам'яталось більше всього?_________________________________________________________________
5. Якими ти уявляєш учителів у 5-му класі?_________________________________________________________________
6. Яким ти хочеш стати, навчаючись далі?_________________________________________________________________
7. Яким ти уявляєш свого нового класного керівника?________________________________________________________________
_________________________________________________________________
8. Що б ти хотів побажати майбутнім першокласникам?________________________________________________________________
9. Що б ти хотів побажати своїй першій учительці?________________________________________________________________



Анкета для батьків
1.Якими професійними якостями повинні володіти майбутні учителі вашого сина чи дочки?______________________________________________________________________
2. Які якості ви хочете розвинути у своїй дитині за допомогою вчителів, які будуть працювати у 5-му класі?_______________________________________________________
3. У чому могла би виявити себе ваша дитина крім навчальної роботи?_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
4. Яку другу іноземну мову (крім англійської) вашій дитині слід вивчати:______________
5. Чого ви очікуєте від класного керівника, який буде працювати з вашою дитиною?
_________________________________________________________________
6. Яку допомогу ви можете надати класу, щоб життя вашої дитини в цьому класі було цікавим?________________________________________________________________ 


Форма проведення «Усний журнал»
І сторінка. Аргументи і факти.
ІІ сторінка. Перспектива.
ІІІ сторінка. Знайомство.
ІV сторінка. Батьківська.
І сторінка.
Аргументи і факти.
1 вересня 2011 року в 1 клас ЗШ № 6 було набрано 29 учнів. Протягом 4 років навчання з класу вибуло 4 учнів і прибуло 7 учнів. Таким чином, станом на сьогодні у 4 класі навчається 32 учні. Із них 20 дівчат і 12 хлопців.
За станом здоровя:
27 мають основну фізичну групу;
1 учень – підготовчу;
  1 учень – спеціальну;
3 учні – звільнені від занять фізичною культурою.
З грудня 2014 року наш клас постійно відвідує уроки плавання у ВОЦ «Юність».
30 учнів відвідали заняття з плавання.
Успішність навчальної діяльності
40  % учнів навчаються на достатньому і високому рівнях ( 1 – на високому),
60 %  – 4 - 7 балів, причому 11 з них мають лише 1 оцінку нижче 7 з іноземної мови.
На жаль є 3 слабких  учнів.
Найкраща успішність учнів 4 класу з трудового навчання , а найгірша – з іноземної мови.
Майже половина учнів класу стали учасниками різних конкурсів.
Відгук на прочитану сучасну прозу – Кириченко С.;
Олімпійський рух – Іваненко А. – у 2014 і 2015 роках;
Модель майбутнього – Кусяк Д.;
«Технічне моделювання» у 2015 р.: Клюс В., Дудяк О., Мігдай Д.
7 учнів неодноразово були учасниками математичного конкурсу «Кенгуру» протягом 4 років: Іваненко А., Клименко П., Пікало П., Дмитренко О., Клюс В., Бикодоров І., Платонов П. 
2 учні (Дмитренко О., Чорна І.) – учасники конкурсу знавців укр. мови ім. П. Яцика у 2013 – 2014р.
6 учні - учасники конкурсу «Колосок» (Яламова А., Громова Д., Журавель В.,Куликова О., Кириченко С., Гальченко А.)
2 учні - учасники конкурсу «Грінвич».
    У позакласних конкурсах переможцями і призерами були:
«Зіркове сузіря» - Веснянцева С., Гальченко А., Дудяк О. А група учнів нашого класу у 3 класі зайняла почесне 3 місце серед колективів своєї вікової категорії учнів м. Павлограда.
 Більшість учнів класу були учасниками конкурсів прикладного мистецтва. Найбільш активними були: Клюс В., Гальченко А., Кириченко С.
 Учасниками і переможцями шахових і шашкових турнірів щорічно були Клименко П., Іваненко А., Платонов П., Пікало П.
 Класний колектив є активним учасником загальношкільних міроприємств. Двічі був переможцем акції «Збережимо життя деревам».
Всі проведені протягом 4 років свята були яскравими і запам’ятались дітям і батькам.
А щорічні змагання «Тато, мама, я – спортивна сімя » приносили задоволення і батькам ,
і дітям.


 За результатами анкетування серед учнів класу :
Діти
Батьки
Ø 6 –дуже сподобалось навчатися в цьому учнівському колективі,
-       23 просто сподобалось вчитись у нашому колективі;
-       2 учням  не подобається навчатися у нашому класі, причому за обстеженням психологом  саме ці учні не готові до переходу у 5 клас, оскільки мають низький рівень самоконтролю та навчальної мотивації.

Протягом 4 років  у склад батьківського комітету класу постійно входили такі батьки:
Шумілова Ірина Олександрівна Громова  Вікторія Олександрівна
Кириченко Світлана Володимирівна
Найбільш активними були також :
Верченко Валентина Миколаївна
Клюс Анна Геннадіївна
Клименко Ольга Миколаївна

Ø Найулюбленіші  предмети :
-         16- образотворче мистецтво і трудове навчання,
-         16- математика,
-         15- фізкультура,
-         8 - читання,
-         8-  укр.мова,
-         по 3 англійська мова і природознавство.


Ø Вчитись далі дуже  хочуть
     - 7 учнів,
-         24 учні хочуть продовжувати навчання,
-         1 учень не хоче навчатися далі.

Ø А щоб шкільне життя стало цікавішим, батьки готові:
-         6 надавати фінансову допомогу,
-         4 фізичну,
-         5 «чем сможем , тем поможем»,
-         1 «як всі, так і я»,
-         2 будь – яку,
-         2 моральну,
-         2 не знають,
-         4 нічим не допоможуть.
Ø Більше всього дітям запамятались:
-         7 учням екскурсії,
-         6 змагання,
-         4 учням - свята,
-         5 уроки,
-         3 відвідування басейну,
-         3 – перший день у школі та ін.

Ø За думкою батьків, діти можуть виявити себе у:
-         прикладну творчість – 9,
-         танці, співи, виступи – 4,
-         - спорті – 3,
-         педагогіці, труді – 1,
-         інші не знають у чому,крім навчання, можуть виявити себе їх діти.
Ø Учителів у 5-му класі діти уявляють:
-         19 добрими,
-         16 строгими,
-         4 справедливими,
-         3 гарними, ввічливими, молодими і розумними.

Ø Учителів у 5-му класі батьки бачать  :
-         6 професійними, досвідченими,
-         8 добре знаючими предмет,
-         4 добрими,
-         4 поважали дітей
-         3 люблячими дітей,
-         2 терплячими,
-         1 чуйними, чемними.
ØДругу іноземну мову вони б  хотіли  вивчати:
-         німецьку – 11
-         французьку –10
-         білоруську – 2
-         російську – 1
-         італійську - 1
-         турецьку – 1
-         не знають яку-  4
-         ніяку – 2
-          

ØБатьки хочуть, щоб діти  вивчали другу іноземну мову:
- німецьку – 14,
-        російську – 8,
-        французьку –1,
-        ніяку – 3,
-        інші - не визначились.

Ø Навчаючись далі, діти  хочуть стати :
-       відмінниками – 9,
-       розумними – 7,
-       добрими  - 4,
-       хорошими -2,
-       трудолюбивими, перекладачами, математиками, футболістами.

Ø    Батьки  хотять , щоб у дітей надалі  виховали такі якості :
- 5 – знання,
- 4 – самостійність,
- 3 – відповідальність,
- 1 - повагу до старших, цілеспрямованість, працелюбність,впевненість, стриманість.

Ø Свого нового класного керівника вони уявляють :
-         17 – добрим,
-         14 – суворим,
-         5 – справедливим,
-         5 – красивим,
-         3- розумним, молодим, веселим,ввічливим.

Ø Від нового класного керівника батьки очікують:
-      6 – професійності,
-      4- порозуміння з дітьми,
-      3 – доброти, терпіння, поваги,
-      2 – любові, допомоги, справедливості.
  
ІІ сторінка.
Перспектива.
Наступність - умова успішної адаптації
Упродовж усього життя нам (і дорослим, і дітям) доводиться адаптуватись до різних ситуацій. Переступаючи поріг школи, дитина також увесь час адаптується: до дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним зі складних адаптаційних періодів , який незабаром очікує наших дітей, це навчання у 5-му класі.
Перехід із молодшої школи до основної пов'язаний із внесенням змін у динамічні стереотипи спілкування, діяльності.
Адаптація дитини до навчання в середній школі відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов'язаний зі значним навантаженням.
Забезпечення наступності є однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі. Для попередження проблем наступності сьогодні ми і вирішили приділити увагу цьому питанню.
Причини труднощів у навчанні учнів п'ятих класів пов'язані з:
- віковими психологічними особливостями  підліткового віку (новоутворення: почуття дорослості, формування самосвідомості, орієнтація на ровесників, видозмінення навчальної діяльності);
- зміною учнівського колективу; перехід до кабінетної системи навчання;
- зростанням  кількості міжособистісних контактів (у спілкуванні) учнів класу з учителями-предметниками.
- недоліками навчальної підготовки за нормального та навіть високого рівня розвитку мислення й інших пізнавальних процесів у дітей, а саме - значні проблеми у знаннях за попередні періоди навчання, несформованість загальнонавчальних і спеціальних навчальних умінь і навичок;
- несформованістю необхідних розумових дій та операцій - аналізу, синтезу, поганого мовного розвитку, недоліків уваги та пам'яті;
- особливостями навчальної мотивації підлітків;
- слабкою доцільністю поведінки та діяльності - небажанням, «неможливістю» змусити себе постійно вчитись.
Усі зазначені причини нерідко виступають не ізольовано, а спільно, поєднуючись у досить складні комбінації, і потребують зазвичай спільної активної роботи не тільки психолога й педагога, а й батьків, а головне - самого учня.
Тому нами попередньо було проведено діагностування мотивації навчання кожного учня, що є основним показником успішного навчання, якщо простіше, то визначення бажання вчитися кожного з четвертокласників. Діагностуання показало, що
60 % дітей мають високий рівень шкільної мотивації,
34% - середній, 6% - низький рівень.
12% учнів мають низькі значення фактора товариськості, 53% - середні, 35% - мають високі значення товариськості.
12% мають високий показник самоконтролю, 60%- середній, 28 – низький показник самоконтролю.
85% - мають високий розвиток словесно-логічного мислення,
15% - середній.

Ефективність наступності в навчально-виховному процесі досягається шляхом комплексного підходу . Всебічний підхід «адміністрація – вчителі – психолог – батьки» до забезпечення наступності гарантує: на етапі початкової освіти — збереження цінності цього вікового періоду, пізнавально-особистісний розвиток дитини, її готовність до взаємодії з навколишнім середовищем.
Тому в своїй роботі ми з вчителем ст.класів  спланували і реалізували  проект «З початкової школи – в основну без проблем».
Презентація.
ІІІ сторінка.
Знайомство.
Дозвольте  надати слово директору школи.
 Представлення  вчителів, які будуть викладати у 5 класі.


ІV сторінка.
Звіт батьківського комітету.

Пам'ятка батькам  майбутнього п'ятикласника
Ø У ваших дітей проблемно-переломний період, тому будьте особливо спостережливими, уважними, небайдужими. Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
Ø Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Хай удома виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів. Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.
Ø Дбайте про те, щоб дитина навчалась бути охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
Ø Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя - прийдіть у школу, поспілкуйтеся з учителем.
Ø Пам'ятайте, що клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, у тим кращій атмосфері буде формуватись ваш хлопчик чи дівчинка. Це залежить від кожного й від вас теж.
Ø Не забувайте: дитину не слід карати за невміння, а терпеливо вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
Ø Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.
Ø Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
Ø Умійте ставити себе на місце дитини.
Ø Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - перший ворог.

Рішення зборів:
1. Адміністрації закладу забезпечити умови для успішної адаптації учнів 4-го классу до нових умов навчання: врахування індивідуальних особливостей майбутніх п'ятикласників.
2. Учителям, які будуть викладати у 5-му класі: ознайомитися з випускниками початкової школи.

3. Практичному психологу забезпечити сопіально-психологічний супровід навчально-виховного процесу в період адаптації 5-го класу.

Немає коментарів:

Дописати коментар