План проведення останніх батьківських зборів у 4 класі
Підготовча робота до зборів:
За тиждень до зборів необхідно провести анкетування учнів
і батьків.
Проаналізовані результати анкетування використовуються
класним керівником при підготовці підсумкових зборів, що проводяться за участю
адміністрації та вчителів 5 класу.
(анкетування)
Анкета для учнів
1. Чи сподобалось тобі вчитись у твоєму класі?________________________________________________________________
2. Які предмети тобі подобались більше всього і чому?________________________________________________________________
________________________________________________________________
3. Чи хочеться тобі вчитись далі?_________________________________________________________________
4. Що запам'яталось більше всього?_________________________________________________________________
5. Якими ти уявляєш учителів у 5-му класі?_________________________________________________________________
6. Яким ти хочеш стати, навчаючись далі?_________________________________________________________________
7. Яким ти уявляєш свого нового класного керівника?________________________________________________________________
_________________________________________________________________
8. Що б ти хотів побажати майбутнім першокласникам?________________________________________________________________
9. Що б ти хотів побажати своїй першій учительці?________________________________________________________________
Анкета для батьків
1.Якими професійними якостями повинні володіти майбутні
учителі вашого сина чи дочки?______________________________________________________________________
2. Які якості ви хочете розвинути у своїй дитині за
допомогою вчителів, які будуть працювати у 5-му класі?_______________________________________________________
3. У чому могла би виявити себе ваша дитина крім
навчальної роботи?_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
4. Яку другу іноземну мову (крім англійської) вашій дитині
слід вивчати:______________
5. Чого ви очікуєте від класного керівника, який буде
працювати з вашою дитиною?
_________________________________________________________________
6. Яку допомогу ви можете надати класу, щоб життя вашої
дитини в цьому класі було цікавим?________________________________________________________________
Форма проведення «Усний журнал»
І сторінка. Аргументи і факти.
ІІ сторінка. Перспектива.
ІІІ сторінка. Знайомство.
ІV сторінка.
Батьківська.
І сторінка.
Аргументи і
факти.
1 вересня 2011 року в 1 клас ЗШ № 6 було набрано 29
учнів. Протягом 4 років навчання з класу вибуло 4 учнів і прибуло 7 учнів.
Таким чином, станом на сьогодні у 4 класі навчається 32 учні. Із них 20 дівчат
і 12 хлопців.
За станом здоров’я:
27 мають основну фізичну групу;
1 учень – підготовчу;
1 учень – спеціальну;
1 учень – спеціальну;
3 учні – звільнені від занять фізичною культурою.
З грудня 2014 року
наш клас постійно відвідує уроки плавання у ВОЦ «Юність».
30 учнів відвідали заняття з
плавання.
Успішність навчальної діяльності
40 % учнів
навчаються на достатньому і високому рівнях ( 1 – на високому),
60 % – 4 - 7 балів,
причому 11 з них мають лише 1 оцінку нижче 7 з іноземної мови.
На жаль є 3 слабких
учнів.
Найкраща успішність учнів 4 класу з трудового навчання ,
а найгірша – з іноземної мови.
Майже половина учнів класу стали учасниками різних
конкурсів.
Відгук на прочитану сучасну прозу – Кириченко С.;
Олімпійський рух – Іваненко А. – у 2014 і 2015 роках;
Модель майбутнього – Кусяк Д.;
«Технічне
моделювання» у 2015 р.: Клюс В., Дудяк О., Мігдай Д.
7 учнів неодноразово були учасниками математичного
конкурсу «Кенгуру» протягом 4 років: Іваненко А., Клименко П., Пікало П.,
Дмитренко О., Клюс В., Бикодоров І., Платонов П.
2 учні (Дмитренко О., Чорна І.) – учасники конкурсу
знавців укр. мови ім. П. Яцика у 2013 – 2014р.
6 учні - учасники конкурсу
«Колосок» (Яламова А., Громова Д., Журавель В.,Куликова О., Кириченко С.,
Гальченко А.)
2 учні - учасники
конкурсу «Грінвич».
У позакласних конкурсах переможцями і
призерами були:
«Зіркове сузір’я» - Веснянцева С., Гальченко А., Дудяк О. А група учнів
нашого класу у 3 класі зайняла почесне 3 місце серед колективів своєї вікової
категорії учнів м. Павлограда.
Більшість учнів класу були учасниками
конкурсів прикладного мистецтва. Найбільш активними були: Клюс В., Гальченко
А., Кириченко С.
Учасниками і переможцями шахових і шашкових
турнірів щорічно були Клименко П., Іваненко А., Платонов П., Пікало П.
Класний колектив є активним учасником
загальношкільних міроприємств. Двічі був переможцем акції «Збережимо життя
деревам».
Всі проведені
протягом 4 років свята були яскравими і запам’ятались дітям і батькам.
А щорічні змагання
«Тато, мама, я – спортивна сім’я » приносили задоволення і батькам ,
і дітям.
За результатами анкетування серед учнів класу :
Діти
|
Батьки
|
Ø 6 –дуже сподобалось навчатися в цьому учнівському
колективі,
-
23 просто сподобалось
вчитись у нашому колективі;
-
2 учням не подобається навчатися у нашому класі,
причому за обстеженням психологом саме
ці учні не готові до переходу у 5 клас, оскільки мають низький рівень
самоконтролю та навчальної мотивації.
|
Протягом 4
років у склад батьківського комітету
класу постійно входили такі батьки:
Шумілова Ірина
Олександрівна Громова Вікторія
Олександрівна
Кириченко
Світлана Володимирівна
Найбільш активними були також :
Верченко Валентина Миколаївна
Клюс Анна Геннадіївна
Клименко Ольга Миколаївна
|
Ø Найулюбленіші
предмети :
-
16- образотворче мистецтво
і трудове навчання,
-
16- математика,
-
15- фізкультура,
-
8 - читання,
-
8- укр.мова,
-
по 3 англійська
мова і природознавство.
|
|
Ø Вчитись далі дуже
хочуть
- 7 учнів,
-
24 учні хочуть
продовжувати навчання,
-
1 учень не хоче
навчатися далі.
|
Ø
А щоб шкільне
життя стало цікавішим, батьки готові:
-
6 надавати
фінансову допомогу,
-
4 фізичну,
-
5 «чем сможем ,
тем поможем»,
-
1 «як всі, так і
я»,
-
2 будь – яку,
-
2 моральну,
-
2 не знають,
-
4 нічим не
допоможуть.
|
Ø Більше всього дітям запам’ятались:
-
7 учням екскурсії,
-
6 змагання,
-
4 учням - свята,
-
5 уроки,
-
3 відвідування
басейну,
-
3 – перший день у
школі та ін.
|
Ø За думкою батьків, діти можуть виявити себе у:
-
прикладну
творчість – 9,
-
танці, співи,
виступи – 4,
-
- спорті – 3,
-
педагогіці, труді
– 1,
-
інші не знають у
чому,крім навчання, можуть виявити себе їх діти.
|
Ø Учителів у 5-му класі діти уявляють:
-
19 добрими,
-
16 строгими,
-
4 справедливими,
-
3 гарними,
ввічливими, молодими і розумними.
|
Ø Учителів у 5-му класі батьки бачать :
-
6 професійними,
досвідченими,
-
8 добре знаючими
предмет,
-
4 добрими,
-
4 поважали дітей
-
3 люблячими
дітей,
-
2 терплячими,
-
1 чуйними,
чемними.
|
ØДругу іноземну мову вони б
хотіли вивчати:
-
німецьку – 11
-
французьку –10
-
білоруську – 2
-
російську – 1
-
італійську - 1
-
турецьку – 1
-
не знають
яку- 4
-
ніяку – 2
-
|
ØБатьки хочуть, щоб діти вивчали другу
іноземну мову:
- німецьку – 14,
-
російську – 8,
-
французьку –1,
-
ніяку – 3,
-
інші - не
визначились.
|
Ø Навчаючись далі, діти
хочуть стати :
-
відмінниками – 9,
-
розумними – 7,
-
добрими - 4,
-
хорошими -2,
-
трудолюбивими,
перекладачами, математиками, футболістами.
|
Ø
Батьки хотять , щоб у дітей надалі виховали такі якості :
- 5 –
знання,
- 4 – самостійність,
- 3 – відповідальність,
- 1 - повагу до старших, цілеспрямованість,
працелюбність,впевненість, стриманість.
|
Ø Свого нового класного керівника вони уявляють :
-
17 – добрим,
-
14 – суворим,
-
5 – справедливим,
-
5 – красивим,
-
3- розумним,
молодим, веселим,ввічливим.
|
Ø Від нового класного керівника батьки очікують:
-
6 –
професійності,
-
4- порозуміння з
дітьми,
-
3 – доброти,
терпіння, поваги,
-
2 – любові,
допомоги, справедливості.
|
ІІ сторінка.
Перспектива.
Наступність - умова успішної адаптації
Упродовж
усього життя нам (і дорослим, і дітям) доводиться адаптуватись до різних
ситуацій. Переступаючи поріг школи, дитина також увесь час адаптується: до
дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним зі складних
адаптаційних періодів , який незабаром очікує наших
дітей, це навчання
у 5-му класі.
Перехід
із молодшої школи до основної пов'язаний із внесенням змін у динамічні
стереотипи спілкування, діяльності.
Адаптація
дитини до навчання в середній школі відбувається не одразу. Це досить тривалий
процес, пов'язаний зі значним навантаженням.
Забезпечення
наступності є однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до
навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му
класі. Для попередження проблем наступності сьогодні ми і вирішили приділити увагу цьому питанню.
Причини
труднощів у навчанні учнів п'ятих класів пов'язані з:
- віковими психологічними
особливостями підліткового віку
(новоутворення: почуття дорослості, формування самосвідомості, орієнтація на
ровесників, видозмінення навчальної діяльності);
-
зміною
учнівського колективу; перехід до кабінетної системи навчання;
-
зростанням кількості міжособистісних контактів (у
спілкуванні) учнів класу з учителями-предметниками.
-
недоліками навчальної підготовки за нормального та навіть високого рівня
розвитку мислення й інших пізнавальних процесів у дітей, а саме - значні
проблеми у знаннях за попередні періоди навчання, несформованість
загальнонавчальних і спеціальних навчальних умінь і навичок;
-
несформованістю необхідних розумових дій та операцій - аналізу, синтезу,
поганого мовного розвитку, недоліків уваги та пам'яті;
-
особливостями навчальної мотивації підлітків;
-
слабкою доцільністю поведінки та діяльності - небажанням, «неможливістю»
змусити себе постійно вчитись.
Усі
зазначені причини нерідко виступають не ізольовано, а спільно, поєднуючись у досить
складні комбінації, і потребують зазвичай спільної активної роботи не тільки
психолога й педагога, а й батьків, а головне - самого учня.
Тому нами попередньо було
проведено діагностування мотивації навчання кожного учня, що є основним
показником успішного навчання, якщо простіше, то визначення бажання вчитися
кожного з четвертокласників. Діагностуання показало, що
60 % дітей мають високий рівень шкільної мотивації,
34% - середній, 6% - низький рівень.
12% учнів мають низькі значення фактора товариськості, 53% - середні, 35% -
мають високі значення товариськості.
12% мають високий показник самоконтролю, 60%- середній, 28 – низький
показник самоконтролю.
85% - мають високий розвиток словесно-логічного мислення,
15% - середній.
Ефективність наступності в
навчально-виховному процесі досягається шляхом комплексного підходу . Всебічний
підхід «адміністрація – вчителі – психолог – батьки» до забезпечення
наступності гарантує: на етапі початкової освіти — збереження цінності цього
вікового періоду, пізнавально-особистісний розвиток дитини, її готовність до
взаємодії з навколишнім середовищем.
Тому в своїй роботі ми з
вчителем ст.класів спланували і
реалізували проект «З початкової школи –
в основну без проблем».
Презентація.
ІІІ сторінка.
Знайомство.
Дозвольте надати слово директору школи.
Представлення
вчителів, які будуть викладати у 5 класі.
ІV сторінка.
Звіт
батьківського комітету.
Пам'ятка
батькам майбутнього
п'ятикласника
Ø У ваших дітей
проблемно-переломний період, тому будьте особливо спостережливими, уважними,
небайдужими. Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці
та роботи над уроками.
Ø Уважно стежте за
рівнем виразного читання ваших дітей. Хай удома виразно читають усі тексти, що
задані з різних предметів. Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках
і робочих зошитах.
Ø Дбайте про те,
щоб дитина навчалась бути охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до
підручників.
Ø Ніколи не
поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя - прийдіть у школу,
поспілкуйтеся з учителем.
Ø Пам'ятайте, що
клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків,
учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, у тим кращій
атмосфері буде формуватись ваш хлопчик чи дівчинка. Це залежить від кожного й
від вас теж.
Ø Не забувайте:
дитину не слід карати за невміння, а терпеливо вчити, підказувати, радити,
допомагати, підтримувати.
Ø Керуйтесь у
спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.
Ø Дбайте про
всебічний розвиток своєї дитини.
Ø Умійте ставити
себе на місце дитини.
Ø Пам'ятайте:
праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність -
перший ворог.
Рішення зборів:
1. Адміністрації закладу
забезпечити умови для успішної адаптації учнів 4-го классу до нових умов
навчання: врахування індивідуальних особливостей майбутніх п'ятикласників.
2.
Учителям, які будуть викладати у 5-му класі: ознайомитися з випускниками
початкової школи.
3. Практичному психологу
забезпечити сопіально-психологічний супровід навчально-виховного процесу в
період адаптації 5-го класу.
Немає коментарів:
Дописати коментар